خشکی گاوخونی شمال ایران را تهدید می‌کند
نوشته شده توسط : hsi

عضو شورای شهر:
خشکی گاوخونی شمال ایران را تهدید می‌کند

خشکی تالاب گاوخونی موجب شور شدن آب در اصفهان می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency
رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تالاب گاو خونی یک میراث طبیعی ارزشمند است، اما با اتفاقات سال‌های اخیر خشک شده و سبب برخاستن ریزگردها و انتشار آن تا محدوده زیادی از مناطق اطراف می‌شود که این ریزگردها حتی تا شمال کشور هم رفته و آسیب‌زا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی در یک برنامه زنده رادیویی اظهار کرد: در مدتی که اصفهان معضل کمبود آب و خشکی زاینده رود داشت اقدامات زیادی انجام شد، اما نتوانست جریان رودخانه را دوباره دائمی کند. مدیران ارشد استان، اندیشمندان دانشگاهی و سازمان‌های مردم نهاد و شهروندان نیز به سبب دل نگرانی‌هایشان برای اصفهان اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه باید ابتدا مسئله را شناخت و سپس برای رفع آن اجماع ملی وجود داشته باشد، افزود: اقداماتی مانند طرح‌های انتقال آب و ابرآوری در این سال‌ها انجام شده اما در کنار آن مدیریت منابع نیز حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مجموعه اداری استان و دانشگاهیان که به موضوع اشراف دارند، در حال انجام وظایف خود هستند، ادامه داد: کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار نیز با دعوت از آن‌ها به طور مستمر هر هفته یک جلسه رسمی برگزار می‌کند و در طول هفته نیز ارتباط زیادی با کسانی که در حوزه آب کار کردند، داریم.

نادرالاصلی تصریح کرد: از همه کسانی که می‌دانند و می‌توانند در این راه به رفع مسائل و مشکلات موجود اصفهان کمک کنند درخواست می‌کنم که راهکارهای خود را ارائه دهند، زیرا میلیاردها متر مکعب آب از حوضه‌های آبریز زاینده رود و فلات مرکزی خارج می‌شود که باید مدیریت آن بهتر باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با یک تفاهم منطقه‌ای، اتفاق ملی و گفتمان واحد در شهر و استان، بخشی از آب مورد نیاز شهروندان که حتی برای شرب هم مشکل دارند را فراهم کنیم، اضافه کرد: در تابستان برخی از مناطق و محلات اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شد؛ شهری که در مرکز ایران قرار دارد و به پرآب‌ترین شهر شناخته می‌شد اکنون دچار بحران شده و این یک معضل است.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: